Een regenboog aan identiteiten voor een nieuw online museum

Branding
Visual design
UX/UI
Client: Museum of the Curious Mind

Een gedachte-experiment

Museum of the Curious Mind kwam met de vraag om een frisse en inspirerende huisstijl en website voor hen te ontwikkelen. Dit museum draait om het ontdekken en bekijken vanuit verschillende perspectieven. Bezoekers kunnen exposities vanuit diverse invalshoeken ervaren, zonder dat er één enkele waarheid is. Het is een gedachte-experiment dat je uitdaagt het uiterste uit jezelf te halen. Voor deze huisstijl wilden we iets creëren dat echt oogverblindend, jong, fris en vernieuwend is; een stijl die je niet snel vergeet.

In en uitzoomen

Het logo is geïnspireerd op een oog, dat symbool staat voor het in- en uitzoomen en het bekijken vanuit verschillende perspectieven en ideeën. We hebben het logo op verschillende manieren geanimeerd om zo de volledige potentie te laten zien. Het gekozen lettertype is een ronde, geometrische sans-serif, die perfect aansluit bij de vormen van het logo.

Een breed scala aan kleuren biedt veel mogelijkheden binnen de branding. De samengestelde kleurencombinaties zorgen ervoor dat het pakket hanteerbaar blijft. Naast de kleuren hebben we ook een aantal liquid gradients gemaakt die als achtergrond gebruikt kunnen worden. Kortom, een huisstijlpakket waarmee je alle kanten op kunt.

Ontdekken

Bij binnenkomst op de website staat het logo groot in beeld en beweegt het mee met de cursor. Dit effect duurt enkele seconden en kan eventueel vragen oproepen bij de bezoeker. Dit is een onderdeel van het gedachte-experiment en daagt de gebruiker uit om de website eerst te onderzoeken voordat hij verder gaat.

Credits