Museum of the Curious Mind — huisstijl

Een gedachte-experiment

Museum of the Curious Mind kwam met de vraag om een frisse en inspirerende huisstijl voor hen te ontwikkelen. Dit museum draait om het ontdekken en bekijken vanuit verschillende perspectieven. Bezoekers kunnen exposities vanuit diverse invalshoeken ervaren, zonder dat er één enkele waarheid is. Het is een gedachte-experiment dat je uitdaagt het uiterste uit jezelf te halen. Voor deze huisstijl wilden we iets creëren dat echt oogverblindend, jong, fris en vernieuwend is; een stijl die je niet snel vergeet.

In en uitzoomen

Het logo is geïnspireerd op een oog, dat symbool staat voor het in- en uitzoomen en het bekijken vanuit verschillende perspectieven en ideeën. We hebben het logo op verschillende manieren geanimeerd om zo de volledige potentie te laten zien. Het gekozen lettertype is een ronde, geometrische sans-serif, die perfect aansluit bij de vormen van het logo.

Een regenboog aan verschillende identiteiten

Een breed scala aan kleuren biedt veel mogelijkheden binnen de branding. De samengestelde kleurencombinaties zorgen ervoor dat het pakket hanteerbaar blijft. Naast de kleuren hebben we ook een aantal liquid gradients gemaakt die als achtergrond gebruikt kunnen worden. Kortom, een huisstijlpakket waarmee je alle kanten op kunt.

Credits

Ontwerp: Maya Knepflé (Spectric)