Crozzroads – website

Crozzroads is een bedrijf wat samenwerkt met architecten, projectontwikkelaars en andere ontwikkelaars die zich bezig houden met technologie. Samen maken ze een (realtime) virtueel 3D-model van een toekomstige complexen. Door deze overzichtelijke weergave wordt de faalkans van het project drastisch verminderd. Zo zorgen ze dat hun opdrachtgevers succesvol zijn tijdens elke projectfase.

Crozzroads kwam bij ons voor het verbeteren van hun (online) uitstraling en een vernieuwing van de huisstijl. We zijn van start gegaan met het vaststellen van een aantal keywords: Clean, Modern, Professioneel, Warm.

Credits
Klant: Crozzroads
In opdracht van: Studio SociaalCentraal
Design: Maya Knepflé

Omdat Crozzroads al een logo had, was het belangrijk dat alles herkenbaar bleef voor de vaste klanten en partners. Het logo had een opfrisbeurt nodig.

Het bouwen van een virtueel model in 3D-software begint altijd met een kubus in isometrisch perspectief. Door de verschillende lijnen van de kubus te verstellen, is er in de witruimte van het beeldmerk een subtiele ‘C’ ontstaan. Een leuke bijkomstigheid van deze vorm is dat de lijnen in het midden met elkaar kruisen. Op deze manier laten we —in deze simpele vorm— de volledige bedrijfsnaam terugkomen. De communicatie van het logo is nu veel duidelijker dan voorheen.

Het kleurenpalet dat we voor Crozzroads hebben samengesteld bestaat uit een koele grijs, gebroken wit en voor de accenten een warme goudtint.

In de vernieuwde huisstijl hebben we gebruik gemaakt van veel witruimte dat wordt opgebroken door foto’s, lichtgrijze vlakken en teksten. De witruimtes zorgen ervoor dat niet alles in één beeld te zien is. Op deze manier geven we niet meteen alles weg, en houden we het spannend.

De asymmetrie en interactieve details geven je iets om mee te spelen, en zijn echte eye-catchers. De website ademt en overstemd het bedrijf niet.